CB klub Česká Lípa

na akci

ROZHLEDNY 2000

Zpět na hlavní stránku

Takže rozhledny. Proč ne. Již jsme se účastnili leckterých akcí jako třeba Kopečkování, Contestu RKL i námi (Českolipskýmn klubem CB) pořádáným celorepublikovým závodem Letní polní den, tak proč ne na rozhledny, akci kterou pořádal CB klub radio Praha.  Šlo nám to docela dobře - do začátku jsme se nějak nestihli přihlásit, takže jsme počítali s tím, že v souladu s propozicemi nás do kolečka zapojí sousední posádky na rozhlednách vedle nás.
   Pro úplnost dodávám, že každá posádka do akce Rozhledny 2000 přihlášená měla přidělené pořadové číslo kterým se při vlastním kolečku hlásila do etéru. Seznam všech obsazených rozhleden byl zveřejněn nejen na internetových stránkách pořadatele, ale i v celorepublikovém časopise Výzva na kanále. Kdo měl časopis v době konání před sebou, mohl jednoduše porovnávat "kam až slyší" jednotlivé stanoviště a kam už mu jeho sestava (stanice+anténa) nedosáhne.

Takže jsme vyrazili. Domluva s Kmochy Varnsdorf byla rychlá, cíl jasný. V sobotu večer jsme se oba sešli u rozhledny na Jedlové (rozhledna byla podmínkou, z kopce bez rozhledny by nás do kolečka nikdo nevzal). Kmochy tu měl možnost využít jednu chatu, kde jsme si udělali hlavní stanoviště. Není se čemu divit - 220 V a pevná střecha nad hlavou je i dnes považována za příjemnost života a my na kopec nejeli lovit bobříka strádání. Ba naopak, nedaleká restaurace byla jedním z argumentů, jak pobyt  v drsné přírodě v této skoro Himalájské výšce 774 metrů nad mořem ještě trochu vylepšit.
Začátek portejblu byl stejný asi jako u všech expedic - příjezd na kopec, stavění antény a vysílání. Anténu Black Pirate 5/8  jsme postavili na 12 metrů vysoký stožár, připojili stanici Allamat 296 a zmačkli majk. Jako první jsme se dozvěděli, že máme moc veliký echo, jako druhý jsme se dozveděli, že vedlejší restaurace bude mít otevřeno celou noc. Echo jsme upravili a ještě než se začalo stmívat nám Kmochyho kamarádky přinesly v nerez džbánku správnou porci dobrého moku. Ostatně obě divčiny musím stejně pochválit i jinak, celkem bez přemlouvání nám pomohly postavit náš dvanáctimetrový stožár, odnosit výbavu z auta, donesly zmiňovaný džbánek a ani moc neupíjely a než přišel večer a začalo se stmívat, sedly na kolo a hurá z kopce domů.Chvíli jsme vysílali, v etéru samí známí , jako prvního jsem po hlase poznal Dušana Háje který již tradičně vysílal z Hvězdy a samozřejmě nesmím zapomenout na Vencu Chotěšov a jeho expedici Radegast. Pak jsme se začali shánět po našich sousedech na okolních rozhlednách, potřebovali jsme přidělit pořadové číslo abysme se ač oficiálně nepřihlášení mohli oficiálně zůčastnit akce Rozhledny 2000. Po chvíli se na kanále ozval radostný hlas Mártyho Cvikov a Kmochy na mne zařval : "Vem ho !!"  Nevěděl jsem čím ho mám vzít a taky ode mne Márty byl dost daleko, až na Zámeckém vrchu u České Kamenice a tak jsem na něj jen tak zavolal a mámil z něj pořadové číslíčko. Márty je nejenom členem našeho klubu, ale navíc i kamarád a tak nám číslo 6A opravdu přidělil. Zdravé jádro expedice Borůvka po přidělení číslíčka zajásalo, dechovka spustila, mažoretky předváděly slavnostní krok a lítaly špunty .... nééé to kecám, zapili jsme to z pullitru a jistě uznáte, že teče-li Vám dobrý mok do krku tak toho moc nenařvete  ...:-)

Pak už jen sehnat Karla Háje který celou akci spolu s CB klubem Praha připravoval a sdělit mu že se účastníme. Na kanále ke slyšení nebyl a telefon taky nezvedal, tak jsme to zkusili přes jeho kolegu Ptáka , který se sice neúčastnil, ale vzkaz vyřídil (díky!) a světe div se, za chvíli se Karel ozval i na CB. Protože mu vypadla osádka rozhledny č. 9 Královka u Jablonce, nabídnul nám její číslo. Takže zase sehnat Mártyho, poděkovat mu za krátké zapůjčení jím přiděleného pořadového čísla a hurá shánět nové sousedy, se kterýma se v noci mělo uskutečnit ono kolečko. Soused se mi na výzvu opravdu ozval, ale byl to můj opravdový soused z České Lípy. Nemá sice volačku soused - ahoj Václave ! - ale protože naše příbytky jsou od sebe pár kroků rádi se tak vzájemně oslovujeme ...
  Borek Liberec nevydržel doma, sednul do auta a za chvíli byl u nás na Jedlové. Střídali jsme se zvolna u majku a u džbánku, čas ubíhal, blížila se ta správná chvíle, hodina H. Přesně ve 2:00 zahájil Sigma Vinohrady na Klínovci celou akci. Postupně se podle přidělených pořadových čísel ozývaly jednotlivé stanoviště z rozhleden po celé ČR - z Děčínského Sněžníku Petr Velká Ohrada, Honza Trolejbus z Varhoště u Litoměřic, Pekelník Liberec z Ještědu, Šerlok z Frýdlantské výšiny a přišla řada na nás. Užil jsem si svých 10 vteřin slávy  a jak Kmochy poznamenal - tentokrát ses Bobe ani moc nezakecal, cha, dáreček co ... Pomyslného peška jsem předal dál, předávání spojení pokračovalo přes Hvězdu s Dušanem Háje a Dědkem Tanvald  až na Moravu, moc pěkně jsme slyšeli třeba stanoviště na Kleti, a pak to šlo zpátky přes jižní čechy zpět na Klínovec. Zpátky pak běželo potvrzovací kolo pouze přes rozhledny které byly pořadatelem označeny za hlavní , celkem to celé netrvalo snad ani 20 minut. Následovalo poděkování od pořadatele, konstatování že se celkem zůčastnilo 39 stanovišť a  pak již každý honem honem "zabrat" nějaký ten kanál na vlastní expedici. Za sebe mohu říci, že se mi celá akce líbila, možná i pro pozdní hodinu nebylo na kanále ani moc gumáků, pěkně to chodilo, bylo fajn. Kromě asi třech stanich jsme s Kmochym a s Borkem slyšeli všechny zůčastněné stanice, ovšem některé osádky tvrdily, že slyšely všechny stanice, což mohlo být docela prima !

Do rána se nadělalo ještě pár dalších spojení, Evča Rochlice nám hlídala čas a vždy na její pokyn jsme vařili kafe abysme neusnuli, ale jak kofein přestával působit protože tělo si na ty koňské dávky zřejmě zvykalo, dostavila se k ránu krize a tak se stalo, že jsem zaspal všechny budíčky. Ráno pak Borek odjuchal domů, my s Kmochym usoudili, že náš čas ještě nepřišel  a statečně jsme opět usnuli. Když jsme se na oběd přece jenom probudili zkusili jsme ještě pár spojení, ale znáte to - bylo rušení a tak tedy žádná sláva. Slavnostní oběd nám zvednul náladu, před spuštěným stožárem jske si s Kmochym poblahopřáli vše nej k odpolední svačině a tramtadáááá - jelo se domu. Tož přátelé - ještě jednou všem díky za pěkná spojení a zase brzo naslyšenou  !